Kvaliteedihindamise tegevuskava

 

Pärnu Ühisgümnaasiumi kvaliteedihindamise tegevuskava 2024–2029

Eesti Kvaliteediagentuuri läbiviidud üldhariduse kvaliteedihindamine.

 

KRITEERIUM 1

Õppekavaarendus on süsteemne, kaasav ja tõenduspõhine

PERIOOD

TEGEVUS

2025/26–2026/27

Toetada kooli tugevust ning jätkata loodud mitmesuguste kaasamis- ja aruteluvõimalustega õppekavaarenduses osalemiseks. 

2025/26–2028/29

Eesmärgistada planeeritavad õppekava arendustegevused lähtuvalt õppijatele suurimat mõju omavatest teguritest.  

2025/26–2026/27

Viia õppekavasse muudatusi, mis aitaksid õpilastel enam oma õpiteed kujundada ning nende huvidest ja eesmärkidest lähtuvaid kursuseid valida. Sellest lähtuvalt vähendada õppekavas kohustuslike kursuste arvu. 

2024/25–2028/29

Jätkata tugevuse ja olulise osaga kooli eripärast ning hoida ja arendada edasi mitmekesist valikkursuste programmi. Hoida kohustuslike ja valikkursuste arvu osas enam tasakaalu, et n-ö erilisemad valikained ei kaoks (nt Meditsiin ja tervishoid, Maailmamuutjaks hariduse kaudu jt). 

Kaasata valikkursuste loomisesse ka õppijaid ning arvestada nende soovidega. 

KRITEERIUM 2

Õppimise ja õpetamise protsessis arvestatakse iga õppija eripära ning toetatakse tema terviklikku arengut

PERIOOD

TEGEVUS

2024/25–2028/29

Jätkata kooli tugevuste, mentorsüsteemi ning mälu ja õppimine ainekursusega, mis on toetanud õpilaste motivatsiooni ja õppimist. 

2024/25–2028/29

Jätkata kooli tugevustega, milleks on töövarjupäev, mis on õpilastelt saanud head tagasisidet. Jätkata karjääri kujundamise toetamisega. 

2024/25–2028/29

Jätkata tugevusega rakendada valikkursuste arvestamisel VÕTA süsteemi. 

2024/25–2026/27

Luua selge plaan tugimeeskonna tööst, tegevusest ning koostööst mentor-klassijuhatajatega. Arendada ja rakendada õpilaste nõustamist ja tugisüsteemi, et jõuda varem tuge vajavate õpilasteni.  

2024/25–2028/29

Pöörata suuremat tähelepanu matemaatikaõpetajate ning õpilaste matemaatikaalaste teadmiste-oskuste toetamisele. 

2024/25–2028/29

Küsida igal aastal õpilastelt kirjalikku tagasisidet karjäärinõustamisele.

2025/26–2028/29

Toetada õpetajate teadmisi hariduslike erivajaduste teemal. Korraldada mõtte- ja infovahetusi mentor-klassijuhatajate, tugimeeskonna ja aineõpetajate vahel õpilaste tõhusamaks toetamiseks. 

2025/26–2028/29

Arvestada iseseisva õppimise päevade planeerimisel, et õpetajate koostöö ja õpilaste ennastjuhtivus oleksid nende päevade fookuses.

KRITEERIUM 3

Õppija arengu seire ja hindamine toetab kavandatud õpiväljundite saavutamist

PERIOOD

TEGEVUS

2024/25–2028/29

Viia läbi iga-aastane õpitulemuste, täiendava õppetöö seire ja analüüs.

2024/25–2026/27

Kasutada õppija toetamisel ja tagasiside andmisel enam Stuudiumi võimalusi.

2024/25–2028/29

Tutvustada igal aastal HARNO riikliku rahulolu- ja koolikeskkonna küsitluse tulemusi G3 õpilastele.

2024/25–2026/27

Muuta paindlikumaks liikumisõpetuse hindamist, arvestades õppija individuaalse eripära ning tervisliku seisundiga.

2026/27

Vaadata üle õppeainete hindamispõhimõtted lähtudes iga õppija arengu toetamisest. Muuta hindamisviisid paindlikumaks.  

2026/27

Pöörata enam tähelepanu õppija arengut toetavale tagasisidele. 

KRITEERIUM 4

Kooli väärtused ja toimimise põhimõtted on kokku lepitud ja järgitud

PERIOOD

TEGEVUS

2024/25

Jätkata kooli tugevustega, erinevate kaasamisprotsessidega ning mõtestada ühiselt lahti kooli väärtused õpetajate ja kooli töötajatega. Leppida kokku, mis on erinevad tunnused ja tegevused, mis iga väärtust toetavad.

2024/25–2028/29

Jätkata kooli tugevusega, juhtkonna eeskuju ja eestvedamine, ning tuua ka edaspidi (arengu)dokumentides (sh üldtööplaanis) esile kooliväärtuseid ja väljendada eeskuju väärtuste väljendamisel.

2025/26

Visualiseerida väärtused ja neid toetavad tegevused, teha need koolimajas nähtavamaks.

2024/25–2028/29

Viia iga õppeaasta alguses läbi õpilastele mentor-klassijuhatajatund kooli väärtuste teemal. 

2026/27–2028/29

Teadvustada ja selgemalt välja tuua kooli väärtuseid ka õppeprotsessis ning mentor- ja ainetundides.

KRITEERIUM 5

Kooli juhtimine on koostöine, arengule suunatud ning kogukonnaga arvestav

PERIOOD

TEGEVUS

20204/25–2028/29

Jätkata tugevusega, milleks on kaasav juhtkond ja juhtkonna avatus suhtlusele erinevate sidusrühmadega. Sisse viia juhtkonna korraliste koosolekute memod, mida jagatakse kõigi õpetajatega. 

2024/25–2028/29

Kaasata laiendatud juhtkonna tegevusse juhtmentorid. 

2025/26–2028/29

Jätkata õpilasesinduse regulaarsete kohtumistega direktori ja juhtkonnaliikmetega. 

2025/26–2028/29

Suurendada vilistlaste kaasatust kooli tegevustesse vilistlaste nädala edasiarendamisega. Kaasata kooli vilistlasi sünnipäevanädalal süsteemsemalt ning leida enam vilistlasi, kes nt annaksid sel nädalal tunde, loenguid jms. 

2026/27–2027/28

Koos kooliperega leida sobivaid viise ja võimalusi, kuidas kaasata lapsevanemaid rohkem suhtlusesse ja kooli arendustegevustesse. 

2027/28–2028/29

Edendada ja toetada koolimeeskonna liikmete ja teiste kooli kogukonnaliikmete teadmisi ning praktilisi oskusi tõenduspõhise arendustegevuse, andmete kogumise ning tõlgendamise, kvaliteedijuhtimise põhimõtetest, töövõtetest ja -vahenditest.

KRITEERIUM 6

Koolis on tagatud õppijate, õpetajate ja teiste kooli töötajate vaimne, sotsiaalne ning füüsiline heaolu

PERIOOD

TEGEVUS

2024/25–2028/29

Jätkata kooli tugevusega - pöörata tähelepanu õpilaste ja õpetajate heaolule, tänapäevase õpikeskkonna vajadustest lähtuva, kuid seejuures ajaloolist koolimaja arvesse võtva füüsilise õpikeskkonna kujundamisele. 

2026/27–2027/28

Jätkata tugevusega, milleks on 75-minutilised ainetunnid, kuid tuua seejuures fookusesse liikumispausid tundides, näiteks aktiivõppemeetodite kasutamine jms.

2025/26–2027/28

Luua kooli enam liikumisvõimalusi, näiteks lauatennis, õuesõppeklass, terviserada koolimajas vms.

2024/25–2028/29

Viia järjepidevalt õpetajatega läbi koostöövestluseid, mille käigus käsitletakse ka õpetajate heaolu teemat. 

2024/25–2026/27

Luua täiendavaid võimalusi ja meetodeid õpetajate töökoormuse, stressitaseme ja üldise rahulolu kohta tagasiside kogumiseks.

2024/25–2028/29

Toetada vajaduspõhiselt õpetajaid ja kooli töötajaid vaimse tervise teemaliste loengute ja töötubadega. 

KRITEERIUM 7

Koolis on väärtustatud ja tagatud õpetajate ning teiste kooli töötajate professionaalne areng

PERIOOD

TEGEVUS

2024/25–2028/29

Jätkata kooli tugevusega toetada õpetajate ja koolitöötajate professionaalset arengut mitmekesiste ja tõhusate koolisiseste ja -väliste (koos)õppimisvõimaluste kaudu.

2025/26–2028/29

Viia läbi iga-aastased koostöö- ja tagasisidevestlused õpetajate ja koolitöötajatega.

2025/26–2026/27

Luua õpetajate ja koolitöötajate tagasisidestamiseks terviklik süsteem. 

2026/27

Planeerida tegevused õpetajate ja koolitöötajate personaalsete arengueesmärkide seadmiseks ning individuaalseks toetamiseks.

Avaldatud 10.04.2025. Viimati muudetud 13.04.2025.