Pärnu Ühisgümnaasiumi kvaliteedihindamise tegevuskava 2024–2029
Eesti Kvaliteediagentuuri läbiviidud üldhariduse kvaliteedihindamine.
KRITEERIUM 1 Õppekavaarendus on süsteemne, kaasav ja tõenduspõhine | |
PERIOOD | TEGEVUS |
2025/26–2026/27 | Toetada kooli tugevust ning jätkata loodud mitmesuguste kaasamis- ja aruteluvõimalustega õppekavaarenduses osalemiseks. |
2025/26–2028/29 | Eesmärgistada planeeritavad õppekava arendustegevused lähtuvalt õppijatele suurimat mõju omavatest teguritest. |
2025/26–2026/27 | Viia õppekavasse muudatusi, mis aitaksid õpilastel enam oma õpiteed kujundada ning nende huvidest ja eesmärkidest lähtuvaid kursuseid valida. Sellest lähtuvalt vähendada õppekavas kohustuslike kursuste arvu. |
2024/25–2028/29 | Jätkata tugevuse ja olulise osaga kooli eripärast ning hoida ja arendada edasi mitmekesist valikkursuste programmi. Hoida kohustuslike ja valikkursuste arvu osas enam tasakaalu, et n-ö erilisemad valikained ei kaoks (nt Meditsiin ja tervishoid, Maailmamuutjaks hariduse kaudu jt). Kaasata valikkursuste loomisesse ka õppijaid ning arvestada nende soovidega. |
KRITEERIUM 2 Õppimise ja õpetamise protsessis arvestatakse iga õppija eripära ning toetatakse tema terviklikku arengut | |
PERIOOD | TEGEVUS |
2024/25–2028/29 | Jätkata kooli tugevuste, mentorsüsteemi ning mälu ja õppimine ainekursusega, mis on toetanud õpilaste motivatsiooni ja õppimist. |
2024/25–2028/29 | Jätkata kooli tugevustega, milleks on töövarjupäev, mis on õpilastelt saanud head tagasisidet. Jätkata karjääri kujundamise toetamisega. |
2024/25–2028/29 | Jätkata tugevusega rakendada valikkursuste arvestamisel VÕTA süsteemi. |
2024/25–2026/27 | Luua selge plaan tugimeeskonna tööst, tegevusest ning koostööst mentor-klassijuhatajatega. Arendada ja rakendada õpilaste nõustamist ja tugisüsteemi, et jõuda varem tuge vajavate õpilasteni. |
2024/25–2028/29 | Pöörata suuremat tähelepanu matemaatikaõpetajate ning õpilaste matemaatikaalaste teadmiste-oskuste toetamisele. |
2024/25–2028/29 | Küsida igal aastal õpilastelt kirjalikku tagasisidet karjäärinõustamisele. |
2025/26–2028/29 | Toetada õpetajate teadmisi hariduslike erivajaduste teemal. Korraldada mõtte- ja infovahetusi mentor-klassijuhatajate, tugimeeskonna ja aineõpetajate vahel õpilaste tõhusamaks toetamiseks. |
2025/26–2028/29 | Arvestada iseseisva õppimise päevade planeerimisel, et õpetajate koostöö ja õpilaste ennastjuhtivus oleksid nende päevade fookuses. |
KRITEERIUM 3 Õppija arengu seire ja hindamine toetab kavandatud õpiväljundite saavutamist | |
PERIOOD | TEGEVUS |
2024/25–2028/29 | Viia läbi iga-aastane õpitulemuste, täiendava õppetöö seire ja analüüs. |
2024/25–2026/27 | Kasutada õppija toetamisel ja tagasiside andmisel enam Stuudiumi võimalusi. |
2024/25–2028/29 | Tutvustada igal aastal HARNO riikliku rahulolu- ja koolikeskkonna küsitluse tulemusi G3 õpilastele. |
2024/25–2026/27 | Muuta paindlikumaks liikumisõpetuse hindamist, arvestades õppija individuaalse eripära ning tervisliku seisundiga. |
2026/27 | Vaadata üle õppeainete hindamispõhimõtted lähtudes iga õppija arengu toetamisest. Muuta hindamisviisid paindlikumaks. |
2026/27 | Pöörata enam tähelepanu õppija arengut toetavale tagasisidele. |
KRITEERIUM 4 Kooli väärtused ja toimimise põhimõtted on kokku lepitud ja järgitud | |
PERIOOD | TEGEVUS |
2024/25 | Jätkata kooli tugevustega, erinevate kaasamisprotsessidega ning mõtestada ühiselt lahti kooli väärtused õpetajate ja kooli töötajatega. Leppida kokku, mis on erinevad tunnused ja tegevused, mis iga väärtust toetavad. |
2024/25–2028/29 | Jätkata kooli tugevusega, juhtkonna eeskuju ja eestvedamine, ning tuua ka edaspidi (arengu)dokumentides (sh üldtööplaanis) esile kooliväärtuseid ja väljendada eeskuju väärtuste väljendamisel. |
2025/26 | Visualiseerida väärtused ja neid toetavad tegevused, teha need koolimajas nähtavamaks. |
2024/25–2028/29 | Viia iga õppeaasta alguses läbi õpilastele mentor-klassijuhatajatund kooli väärtuste teemal. |
2026/27–2028/29 | Teadvustada ja selgemalt välja tuua kooli väärtuseid ka õppeprotsessis ning mentor- ja ainetundides. |
KRITEERIUM 5 Kooli juhtimine on koostöine, arengule suunatud ning kogukonnaga arvestav | |
PERIOOD | TEGEVUS |
20204/25–2028/29 | Jätkata tugevusega, milleks on kaasav juhtkond ja juhtkonna avatus suhtlusele erinevate sidusrühmadega. Sisse viia juhtkonna korraliste koosolekute memod, mida jagatakse kõigi õpetajatega. |
2024/25–2028/29 | Kaasata laiendatud juhtkonna tegevusse juhtmentorid. |
2025/26–2028/29 | Jätkata õpilasesinduse regulaarsete kohtumistega direktori ja juhtkonnaliikmetega. |
2025/26–2028/29 | Suurendada vilistlaste kaasatust kooli tegevustesse vilistlaste nädala edasiarendamisega. Kaasata kooli vilistlasi sünnipäevanädalal süsteemsemalt ning leida enam vilistlasi, kes nt annaksid sel nädalal tunde, loenguid jms. |
2026/27–2027/28 | Koos kooliperega leida sobivaid viise ja võimalusi, kuidas kaasata lapsevanemaid rohkem suhtlusesse ja kooli arendustegevustesse. |
2027/28–2028/29 | Edendada ja toetada koolimeeskonna liikmete ja teiste kooli kogukonnaliikmete teadmisi ning praktilisi oskusi tõenduspõhise arendustegevuse, andmete kogumise ning tõlgendamise, kvaliteedijuhtimise põhimõtetest, töövõtetest ja -vahenditest. |
KRITEERIUM 6 Koolis on tagatud õppijate, õpetajate ja teiste kooli töötajate vaimne, sotsiaalne ning füüsiline heaolu | |
PERIOOD | TEGEVUS |
2024/25–2028/29 | Jätkata kooli tugevusega - pöörata tähelepanu õpilaste ja õpetajate heaolule, tänapäevase õpikeskkonna vajadustest lähtuva, kuid seejuures ajaloolist koolimaja arvesse võtva füüsilise õpikeskkonna kujundamisele. |
2026/27–2027/28 | Jätkata tugevusega, milleks on 75-minutilised ainetunnid, kuid tuua seejuures fookusesse liikumispausid tundides, näiteks aktiivõppemeetodite kasutamine jms. |
2025/26–2027/28 | Luua kooli enam liikumisvõimalusi, näiteks lauatennis, õuesõppeklass, terviserada koolimajas vms. |
2024/25–2028/29 | Viia järjepidevalt õpetajatega läbi koostöövestluseid, mille käigus käsitletakse ka õpetajate heaolu teemat. |
2024/25–2026/27 | Luua täiendavaid võimalusi ja meetodeid õpetajate töökoormuse, stressitaseme ja üldise rahulolu kohta tagasiside kogumiseks. |
2024/25–2028/29 | Toetada vajaduspõhiselt õpetajaid ja kooli töötajaid vaimse tervise teemaliste loengute ja töötubadega. |
KRITEERIUM 7 Koolis on väärtustatud ja tagatud õpetajate ning teiste kooli töötajate professionaalne areng | |
PERIOOD | TEGEVUS |
2024/25–2028/29 | Jätkata kooli tugevusega toetada õpetajate ja koolitöötajate professionaalset arengut mitmekesiste ja tõhusate koolisiseste ja -väliste (koos)õppimisvõimaluste kaudu. |
2025/26–2028/29 | Viia läbi iga-aastased koostöö- ja tagasisidevestlused õpetajate ja koolitöötajatega. |
2025/26–2026/27 | Luua õpetajate ja koolitöötajate tagasisidestamiseks terviklik süsteem. |
2026/27 | Planeerida tegevused õpetajate ja koolitöötajate personaalsete arengueesmärkide seadmiseks ning individuaalseks toetamiseks. |